jueves, 3 de julio de 2008

LITERATURA Y CINE




Como sabéis no es nada fácil llevar a la gran pantalla un buen libro y que el resultado sea también una buena película es aún más costoso. Hay algunos ejemplos :
1) El nombre de la rosa de Umberto Ecco, un buen libro y una entretenida película . Lógicamente, el director supo elegir de la novela aquello que interesaría más al espectador: la intriga. No recoge toda la novela, porque hubiera sido un gran fallo por su parte.
2) El padrino de Mario Puzo. En este caso, hemos de hablar de una novela un tanto mediocre, para mi entender, que ha dado paso a una de las trilogías mejores dentro del mundo del cine.
3) Frankenstein de Mary Shelley. ¿Qué os puedo decir de la película? Versionada tantísimas veces. La novela es mucho más: una historia epistolar escrita por una jovencísima escritora.
¿Qué ejemplos aportaríais vosotros?

2 comentarios:

Bargalloneta dijo...

Jo afegiria segurament, el Dràcula de Coppola, el més fidel diuen de la lectura de Bram Stoker.
Una altra pel.lícula que em va impressionar molt després d'haver llegit el llibre va ser El cielo protector de Paul Bowles i portada a la pantalla per Bernardo Bertolucci. Si em permeteu una frivolitat també em va agradar molt la versió cinematogràfica del llibre Tomates verdes fritos... Però últimament, el llibre que crec que millor s'ha dut a la pantalla per el gran mestre Scorsese ha estat La edat de la inocència...

Guadalupe, benvinguda al club dels bloqueros, me'n alegro molt que finalement hagis decidit fer-ne un estigues segura de que el seguiré amb moltíssim interès
ànims i endevant
Mònica

Anónimo dijo...

Moltes gràcies Mònica. La veritat és que és un bon estri per fer arribar moltes coses a la xarxa.
Els tres exemples són molt vàlids. Estan molt ben triats, perquè la veritat han hagut molts exemples fallits. En concret, jo vaig disfrutat moltíssim amb la lectura de El cielo protector i després quan vaig veure el film és que com si Bertolucci m'hagué llegit el que jo havia imaginat.